Pages

Friday, December 28, 2007

ကၽြန္ေတာ္ (သို႕မဟုတ္) အႏုပညာကိုစြဲလမ္းသူ

ကၽြန္ေတာ္ (သို႕မဟုတ္) အႏုပညာကိုစြဲလမ္းသူ

လူတုိင္း လူတိုင္းဟာ တစ္ခုခုကိုစြဲလမ္းၿပီး တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးစီ ရူးသြပ္ေနၾကတယ္ ...။ အဲဒီ့လုိ လူမ်ားစြာထဲမွာမွ ကၽြန္ေတာ္က အႏုပညာကို ရူးသြပ္တဲ့လူငယ္တစ္ေယာက္ပါ ...။ အႏုပညာကိုခ်စ္တယ္ ၊ အႏုပညာကိုျမတ္ႏိုးတယ္၊ အႏုပညာနဲ႕ေနေနရရင္ ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္တယ္ ...။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ရဲ႕ အေပ်ာ္ဆံုးအခ်ိန္ေတြ အေၾကာင္းကို ေျပာပါဆိုရင္ ... အႏုပညာပစၥည္းတစ္ခုကို ဖန္တီးေနရတဲ့အခ်ိန္ ဒါမွမဟုတ္ ကိုကိုယ္တုိင္ဖန္တီးထားတဲ့အႏုပညာ ပစၥည္းတစ္ခုကို ျပန္လည္ခံစားေနရတဲ့ အခ်ိန္ေတြအေၾကာင္းကိုေျပာရမွာပဲ ...။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အခ်ိန္တိုင္းအျပစ္ကင္းစင္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္လိမ့္မယ္ ...။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပုထုဇဥ္ပီပီ မွားယြင္းမႈေတြနဲ႕လဲ ကင္းခ်င္မွကင္းလိမ့္မယ္ ...။ ဒါေပမယ့္ ... ေသခ်ာတာတစ္ခုေျပာရမယ္ဆုိရင္ အႏုပညာတစ္ခုကို ဖန္တီးေနရတဲ့အခ်ိန္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စိတ္သ႑ာန္ဟာ ျဖဴစင္ရွင္းသန္႕ေနတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အာမခံလို႕ရတယ္ ...။ ကၽြန္ေတာ္ဖန္တီးလိုက္တဲ့ အႏုပညာပစၥည္းတစ္ခုရဲ႕ သန္႕စင္မႈကိုလဲ ကၽြန္ေတာ္ အာမခံလို႕ရတယ္ ...။

ကၽြန္ေတာ္ဘာျဖစ္ခ်င္လဲ ...။ ေမးသူေတြမ်ားသလို ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေျဖေတြဟာလဲ တခါက ေ၀၀ါးခဲ့ဖူးတယ္ ...။ ဘာျဖစ္ခ်င္တာမွန္းလဲ ကို မသိရေလာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ဗ်ာမ်ားေနခဲ့ဖူးတယ္ ...။ အဲဒီ့အခ်ိန္တုန္းက ေရြးခ်ယ္လို႕ရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္ခ်င္တာ တစ္ခုမွမပါတာေၾကာင့္လဲျဖစ္ႏိုင္တယ္ ...။ အခုေတာ့ေသခ်ာခဲ့ပါၿပီ ... အသက္နဲ႕ခႏၶာၿမဲေနသေရြ႕ ကၽြန္ေတာ့္အနားမွာအၿမဲရွိေနေပးမယ့္ ... အႏုပညာ ဆိုတဲ့ သက္မဲ့အရာတစ္ခုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ အၿမဲတမ္းအတူေနသြားေတာ့မယ္လို႕ ...။ အဲဒီ့လိုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ အႏုပညာဆိုတာကို စြဲလမ္းခဲ့တယ္ ... ရူးသြပ္ခဲ့တယ္ ...။ အျခားအရာေတြကို စြဲလမ္းတာထက္ စာရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စြဲလမ္းမႈက သန္႕စင္ပါတယ္ ...။

လူတစ္ေယာက္ကို စြဲစြဲလမ္းလမ္းနဲ႕ခ်စ္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ...။ ေမတၱာတရားကို အေျခခံၿပီး သန္႕သန္႕စင္စင္၊ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းကင္း မခ်စ္ႏုိင္ခဲ့ေတာ့လဲ ... စိတ္ထဲမွာ အရမ္းကို ပင္ပန္းရပါတယ္ ...။ အတၱစိတ္ကို အေျခတည္ၿပီးျဖစ္လာတဲ့ သ၀န္တိုမႈေတြ၊ စိတ္မခ်မႈေတြ၊ မယံုၾကည္မႈေတြက ... ရင္ဘတ္ရဲ႕ ဘယ္ဘက္အျခမ္းထဲကေန တဆစ္ဆစ္နာလာတဲ့အထိ စိတ္အာရံုေတြကို လာလာၿငိတယ္ ...။ ရုပ္အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႕၊ အရသာ၊ အေတြ႕ ဆိုတဲ့ အာရံုငါးပါးထက္ပိုတဲ့ ... အာရံုအျပားျပားရဲ႕ ၿငိတြယ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမွာ ... ရင္ခုန္သံေတြ မသဲမကြဲ ၊ စိတ္ဓါတ္ေတြ အလူးအလဲနဲ႕ ... ႏွလံုးသားေတြကိုက္ခဲခဲ့ဖူးတယ္ ...။ ကၽြန္ေတာ္က စိတ္ေပ်ာ့တဲ့သူတစ္ေယာက္ပါ ... စိတ္ကိုလာထိသမွ်ေတြက ရင္ထဲအထိ လာလာၿငိတတ္လြန္းလို႕ ... သူမ်ား ေတြ အတြက္ ဘာမွမဟုတ္တဲ့အရာေလးေတြက ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားသြားတတ္တာ ... ျပႆနာပါ ...။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တဲ့သူေတြနဲ႕ပတ္သက္လာရင္ ... အရမ္းကို ထိလြယ္ရွလြယ္ပါတယ္ ...။ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တဲ့သူတစ္ေယာက္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလသံမာမာနဲ႕ စကားေျပာရင္ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္၀မ္းနည္းၿပီး မ်က္ရည္၀ဲတတ္ပါတယ္ ...။ အခုအခ်ိန္အထိပါ ...။ ရန္သူက ေရွ႕တည့္တည့္ကေန ပစ္သြားတဲ့ က်ည္ဆန္တစ္ေတာင့္ထက္ ကို႕ေဘးနားမွာ ပုခုံုးခ်င္းဖက္ထားတဲ့ ခ်စ္ရသူတစ္ေယာက္ ကပ္ၿပီးထိုးမယ့္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းက ပိုၿပီးေၾကာက္ဖို႕ေကာင္းပါတယ္ ...။ ကၽြန္ေတာ္ကခ်စ္သလို ကၽြန္ေတာ့္ကိုလဲ ခ်စ္တဲ့သူေတြကေတာ့ ... ကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္ညစ္ေအာင္မလုပ္ပါဘူး ...။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ ကၽြန္ေတာ့္အေဖနဲ႕ အေမကို ကၽြန္ေတာ္အခ်စ္ဆံုးပါ ...။ သမီးမိန္းကေလးတစ္ေယာက္လို ပြတ္သီးပြတ္သတ္နဲ႕ စကားေတြတီတီတာတာေျပာၿပီး ခၽြဲႏြဲ႕ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ေပမယ့္ ... အေဖ၊ အေမတို႕ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ စိတ္က ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ သိပ္ကိုအေရးႀကီးပါတယ္ ... ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀အတြက္ လံုၿခံဳမႈကိုလဲ ခံစားရပါတယ္ ...။ အေဖနဲ႕ အေမရဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚထားတဲ့ ေမတၱာကို ကၽြန္ေတာ္ အႀကြင္းမဲ့ယံုတယ္ ...။ အေဖဆို ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆူရင္ေတာင္ ညွဳိးသြားမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ရက္လို႕ ျမန္ျမန္ျမန္ျမန္ဆူၿပီး အျမန္ပဲမ်က္ႏွာလႊဲ သြားတတ္ပါတယ္ ...။ လူတစ္ေယာက္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ့သူဟာ ကိုယ့္စိတ္သက္သာရာရေရး အတြက္ ကိုခ်စ္တဲ့သူကိုစိတ္ညစ္ေအာင္ လုပ္မွာမဟုတ္ဘူးလို႕ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ထားပါတယ္ ...။ မိဘနဲ႕ သားသမီးၾကားမွာရွိတဲ့ သန္႕စင္တဲ့ ေမတၱာတရားမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ... အတၱမာနေတြစိမ့္၀င္ေနတဲ့ ခ်စ္ျခင္းနဲ႕ လူတစ္ေယာက္ကို စြဲလမ္းရတာ ... ရင္ထဲကလဲနာသလို ၊ စိတ္လဲပင္ပန္းပါတယ္ ...။

သက္မဲ့အရာေတြျဖစ္တဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ စိတ္ေဖ်ာ္ေျဖရာေတြကိုလဲ စြဲလမ္းဖူးပါတယ္ ...။ အဓိကကေတာ့ ဘီယာပါ ...။ ရင္ထဲမွာျပည့္က်ပ္ေနတဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာစိတ္ခံစားမႈေတြကို ေပါ့သြားေအာင္ ဖြင့္ထုတ္ခ်င္တဲ့ အခါမွာ ... သာမာန္အခ်ိန္မွာဆိုရင္ ေျပာသင့္သလား၊ မေျပာသင့္ဘူးလား၊ ေျပာလို႕ေကာင္းပါ့မလား စတာေတြကို စဥ္းစားေနတာနဲ႕ပဲ မြန္းက်ပ္မႈက ပိုပိုတိုးလာတတ္ပါတယ္ ...။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တခါတရံမွာ ဘီယာေသာက္တတ္ပါတယ္ ...။ အမ်ားစုကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ပါ ...။ ဘီယာငါးခြက္ေလာက္ ၀င္သြားၿပီဆိုတာနဲ႕ နဲနဲေလးရီေ၀ေ၀ျဖစ္လာၿပီး အာသြက္လွ်ာသြက္ျဖစ္လာပါတယ္ ...။ ထန္းရည္မူး ကၽြဲခိုးေပၚဆိုသလိုပါပဲ ... ရင္ထဲမွာ ဘာမွမက်န္ေတာ့တဲ့ အထိ ေျပာလို႕ထြက္သြားပါတယ္ ...။ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ ရွိတာဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ျပႆနာမရွိေပမယ့္ ... အျခားသူေတြပါလာရင္ေတာ့ မေကာင္းပါဘူး ...။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ဘီယာေသာက္ၿပီးရင္ ေနာက္ေန႕မနက္ဆို ေခါင္းကိုက္တတ္ပါတယ္ ...။ ေန႕တစ္၀က္ေလာက္ အိပ္ေနရၿပီး ... တကယ္ကို အလုပ္ပ်က္ပါတယ္ ...။ ဒီစြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြက ကိုယ့္ကို ထိခိုက္ႏုိင္သလို ၊ အျခားသူတစ္ေယာက္ေယာက္ကိုလဲ ထိခုိက္သြားႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေတြ ေဆးလိပ္စြဲၾကပါတယ္ ... ဒါကလည္း မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ စြဲလမ္းမႈပါပဲ ...။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳ႕ေသာ အရက္သမားေတြ ေျပာၾကတဲ့ မိန္းမေတြ အရက္ေလာက္ေတာင္ သစၥာမရွိဘူးဆိုတဲ့ စကားအတုိင္းပဲ လူတစ္ေယာက္ကုိ စြဲလမ္းတာထက္စာရင္ေတာ့ သက္မဲ့အရာေတြကိုစြဲလမ္းရတာ နဲနဲေတာ့စိတ္သက္သာရာရပါတယ္ ...။

ကၽြန္ေတာ္ အႏုပညာကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္ ...၊ အႏုပညာကို ရူးသြပ္စြဲလမ္းတယ္ ...၊ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေတာ့ ... အႏုပညာကိုစြဲလမ္းျခင္းဟာ အျခားေသာအရာေတြကိုစြဲလမ္းျခင္းထက္ ပိုၿပီး သန္႕စင္တယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္ ...။ တခါတရံမွာ ကိုယ္ဖန္တီးလိုက္တဲ့ အႏုပညာလက္ရာတစ္ခုက အျခားသူတစ္ေယာက္အတြက္ အဆိပ္အေတာက္ တစ္ခုလိုျဖစ္သြားႏုိင္ေပမယ့္ ... ဒါဟာလဲ အႏုပညာကုိခံစားသူရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္နဲ႕သာ ဆုိင္သြားပါတယ္ ...။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အထက္မွာေျပာခဲ့သလိုပဲ အႏုပညာပစၥည္းတစ္ခုကို ဖန္တီးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ စိတ္ကို အသန္႕စင္ဆံုးထားၿပီး ... ကၽြန္ေတာ္ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈတစ္ခုျဖစ္ေနေအာင္တည္ေဆာက္ပါတယ္ ...။ ကၽြန္ေတာ္စိတ္တိုေနရင္ စာမေရးပါဘူး ... ေဒါသထြက္ေနရင္ စာမေရးပါဘူး ...။ မလုပ္ခင္ အရင္စဥ္းစားဆိုတဲ့စကားအတုိင္း ... တိုးတက္လာတဲ့ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ Enter မေခါက္ခင္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တဲ့စာေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အၿမဲတမ္းျပန္စဥ္းစားပါတယ္ ...။ Think again before hitting Enter ... ေပါ့ဗ်ာ ...။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အႏုပညာကိုခ်စ္ပါတယ္ ... ၊ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အသက္ခႏၶာၿမဲေနသေရြ႕ သန္႕စင္တဲ့ ျဖစ္တည္မႈတစ္ခုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အနားမွာရွိေနေပးႏုိင္မယ့္အရာဟာ အႏုပညာျဖစ္တယ္လို႕လဲ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္ ...။ အဲဒီ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ... အႏုပညာနဲ႕ပဲ ေပ်ာ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါေတာ့မယ္ ...။

2 comments:

MELODYMAUNG said...

သန္႕စင္တဲ့ ျဖစ္တည္မႈတစ္ခုနဲ႕ နင္႕ရဲ႕ အနားမွာရွိေနေပးႏုိင္မယ့္အရာဟာ အႏုပညာျဖစ္သလို အႏုပညာလို ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္လဲ ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ပါေစ သူငယ္ခ်င္းေရ :)

Anonymous said...

ဟိ.. အႏုပညာနဲ႕ပဲ ေပ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္ ဆိုေတာ့ စာေရးဆရာ လူပ်ိဳၾကီး လုပ္မွာလား ဟတ္ဟတ္
စိတ္မေလွ်ာ့ပါနဲ႕ဟာ ေဗဒင္အရေတာ့ ေတာ္ေလး၀ ၀င္တဲ့ မိန္းမ ရမယ္ ဆိုပဲ.. နင္ တန္ဖိုးထားတတ္ေအာင္ ေရွ႕ပိုင္း ကံေပးဆိုးထားတာ ေနမွာေပါ့.. ရြယ္ႏုလို အိမ္ေထာင္ဖက္ ရဖို႕အတြက္ ဖိုးၾကယ္လို ခ်စ္ျခင္းနဲ႕ ခ်စ္တတ္ဖို႕ေတာ့ နင့္ႏွလံုးသားကို ျပင္ဆင္ထားေပါ့ဟယ္